Laatste dag Siracusa

12 mei 2019 - Siracusa, Italië

Omdat wij de stad Sirucasa zowel van binnen als rondom wel gezien hadden besloten wij vandaag om met de auto de kust ten zuiden van Siracusa te gaan ontdekken.                             Zo kwamen wij eerst langs het plaatsje Arenella waar wij uiteindelijk terecht kwamen bij het Lido, ondanks dat het op Sicilië nog geen top seizoen is lagen er toch al vork veel mensen op het strand van het mooie weer te genieten. Na bij het Lido even een frisje te hebben gedronken zijn wij weer verder naar beneden vertrokken en kwamen wij uiteindelijk aan in het plaatsje Avola. Hier  stonden een aantal standjes met kaarsen en andere Lithurgische  souvenirs opgesteld. Het bleek dat hier s,avonds om 20.00 uur ook een processie voorbij zou komen ter ere van San Sebastián . Het dorpje was met mooie straat verlichting versierd en het was er opvallend schoon.

Wij hebben hier een kleine lunch genuttigd en vervolgens weer terug naar onze locatie.

Last  Evening

Allereerst hebben wij in de haven een grote 3 Master bekeken die aan was gemeerd en vervolgens opzoek naar een restaurant.            Wij kwamen bij de ingang van een restaurant wat er echt sfeervol uit zag, naar later bleek was dit restaurant nog maar 3 dagen open.      Wij  hebben wij hier heerlijk in een mooie atmosfeer gegeten,een mooie afsluiter van een fijne vakantie waar wij weer veel indrukken hebben op gedaan om op terug te zien.

Voor de statistiekenhebben wij nog even de volgende informatie

Wij hebben het volgende afgelegd.

163054 stappen.                                                                                                                                               98,9 km gelopen.                                                                                                                                        98 Verdiepingen beklommen.                                                                                                                  1756 Km gereden

Aantal wijntjes zijn wij de tel kwijt geraakt -:}

Bedankt allemaal

Allereerst wil ik Roelie bedanken als reis genoot voor deze mooi en verrassend georganiseerde reis en natuurlijk als Co- Piloot )bijna niet geslapen naast de bestuurder!                                                                                                                   Verder jullie als belangstellende lezers voor het volgen en het geven van af een toe een feedback.                                                                                                                                               Mijn personal coach Rianne die er mede voor gezorgd heeft dat ik de vele kille kilometers nagenoeg probleem loos kon lopen.

Ariverdeci en tot horens.

1. Evie de Jong:
    12 mei 2019
    Bedankt voor het delen van jullie ervaringen. Een goede thuisreis gewenst!
  2. Hilde en Lulof:
    12 mei 2019
    Na zoveel km lopen komen jullie vast slank terug na zo'n heerlijke vakantie. Goed verhaal.
  3. Ans:
    12 mei 2019
    M'n kennis van Sicilië is dankzij jullie boeiende reisverhalen/beelden aanmerkelijk verbeterd! Héél hartelijk dank voor het mogen meekijken!!
  4. Mark:
    13 mei 2019
    Fijn dat jullie weer terug zijn! Ik heb jullie erg gemist! ;)