15-11 St Lucia

15 november 2016 - St Lucia, Kwazulu Natal, Zuid-Afrika

Bezoek natuurpark Banghazi

Na ons ontbijt , kregen wij van de receptioniste de tip om het naburige natuurpark te bezoeken (stond niet in ons programma ), maar bleek achteraf wel een aanrader.

Dit park mag je met eigen auto op eigen gelegenheid bezoeken , met als eind doel Cape Vidal waar je een schitterend uitzicht hebt over de Indische Ocean.

Gelukkig zagen wij vandaag de zon ook weer en hadden een heerlijke temperatuur van 26C , de tocht ging gedeeltelijk over een geasfalteerde weg, maar onderweg waren er ook onverharde wegen/routes die je dwars door het mooie landschap brachten, onderweg zagen wij Buffels en Wild Pigs van dichtbij en voor een gedeelte kwamen wij langs Lake St Lucia welke ooit in het verre verleden in open verbinding stond met de Indische Ocean. In het St.Lucia meer zitten veel Nijlpaarden en ook Krokodillen vanmorgen zagen wij de nijlpaarden op grote afstand.Daarna weer terug naar St.Lucia waar wij in een baai bij een mooi gelegen restaurantje een wijntje en lunch hebben genuttigd.​Vervolgens even een kleine siësta in het hotel .

Boottocht over het St Lucia meer. (op zoek naar Nijlpaarden (Hippo,s)  en krokodillen.

Om 5 uur moesten wij ons melden bij een boot om in het St.Lucia meer de nijlpaarden en krokodillen te ontdekken.                                                                                           Nijlpaarden hebben wij genoeg gezien en hier ook schitterende foto,s van kunnen maken, maar helaas doordat het behoorlijk geregend had was de waterstand te hoog en stonden de bomen in het water, normaal liggen de krokodillen op de droog gevallen bedding van het meer. De gids vertelde nog wel genoeg over de vele bijzondere vogels die in dit gebied leven.

s,Avonds weer rond 9.00 uur naar bed , want de volgende morgen wilden wij weer vroeg vertrekken om een beetje op tijd naar Umhlanga Rocks een plaatsje nabij Durban te rijden.

1. Thea Nicolai:
    18 november 2016
    Hoi wim en roelie prachtig allemaal wat een mooie verhalen, en de wijn is daar ook lekker fijne reis verder.groetjes germ en thea.