20-11 Omgeving Plettenberg

20 november 2016 - Plettenberg Bay, Zuid-Afrika

Dagje Plettenberg Bay en omgeving.

s,Morgens eerst bij Annemarie langs geweest in ons hotel/quest house , die daar is aangesteld om de winkel te beheren ,maar ook om toeristen te informeren over de vele mogelijkheden van vermaak in deze regio.                                                       Zoals wij van Annemarie,s gewend zijn -:) -:)  kregen wij duidelijke uitleg en adviezen/tips mee.

Bezoek  Keurbooms Beach

Als eerste bezochten wij de Keurbooms beach,  vanuit hier over een smal bruggetje , bij Enrico,s rest. welke langs een rots party was aangelegd . Had je een schitterend uitzicht over de oceaan en zoals Annemarie al voorspeld had , kon je hier de dolfijnen in de verte zien zwemmen en boven het water uitzien springen.  (helaas iets te ver voor mij ,om deze met mijn camera scherp in beeld te krijgen) Na hier een tijdje gezeten te hebben en genoten van het uitzicht, verder gereden naar ons tweede doel.

Bezoek aan Elephant Sanctuary

Hier worden jonge Olifanten opgevangen die het waarschijnlijk in de natuur niet overleeft zouden hebben. Zo was er een olifant die met zijn slurf en horens in een klem had gezeten, zijn beide slagtanden kwijt was , maar ook zijn ,,vinger" aan de slurf.          Men heeft deze olifant toch het gebruik van zijn slurf weer kunnen leren. Ook zijn er olifanten binnen gekomen die volledig gestrest waren, zover wij het begrepen hebben,  proberen zij deze olifanten wel weer terug te krijgen in de natuur. Voor nu was het ook wel even leuk om deze olifanten te kunnen aanraken.

Bezoek Birds of Eden

De 3 parken die wij vanmiddag bezocht hebben liggen vrij dicht bijelkaar, Birds of Eden is een groot met netten overdekt park, waar de meest uiteenlopende tropische vogels te zien zijn. Een schitterend park om op je gemak in ca 1,5 uur tijd  via een mooie route door te wandelen.

Monkey park Sanctuary

Na de vorige 2 parken , brachten wij nog een bezoek aan het Monkey park, dit is ook een opvang park voor apen, die privé gehouden zijn of uit een dierentuin komen waar zijn niet meer konden verblijven. De apen die binnen komen worden eerst in quarantaine geplaatst, direct grenzend aan het bos waar de overige apen heerlijk vrij rondlopen. In totaal zijn er ca 15 verschillende soorten apen aanwezig en het is mooi te zien hoe deze beesten zich hier vermaken. Onder begeleiding van een gids kregen wij een interessante rondleiding door dit park.

Hierna weer terug naar ons verblijf om ons op te maken voor het diner.