2de dag Catania

30 april 2019 - Catania, Italië

Na een heerlijke nachtrust om 9.30 uur een eenvoudig ontbijtje genuttigd  (Croissant, Sapje en koffie) welke aangeboden was door de eigenaar van het appartement aan de overkant van de straat.

Toen wij daarna de stad wilden verkennen, bleek dat de eigenaar mij al even gegoogled had , hij liet mij een foto zien waarbij ik voor het bedrijf stond en had gezien dat wij o.a.  Ook in plantaardige olien handelen en vroeg of wij ook olijfolie verkochten. Want hij kon mij n contact brengen met een aantal olijfolie producenten op Sicilië !. Hij vertelde dat vanaf Sicilië en met name uit het gebied van de Etna de fijnste olijfolie vandaag komt , dit komt voornamelijk door de vulkanische grond en de zeewind (in ieder geval een mooi marketing verhaal -:) )

Verder vandaag te voet en met de bus (hop on hop of ) de highlights van Catania bekeken zie foto,s voor een algemene indruk. Wij hebben ons voorgenomen iedere dag minstens 10.000 stappen te lopen, vandaag zijn wij geëindigd op 11680 en 11 verdiepingen!

Vandaag vertrekken wij naar onze 2de locatie de plaats Messina ca 130km boven Catania.

1. Annemarie Velker:
    30 april 2019
    Ziet er goed uit, geniet maar lekker!

Annemarie
  2. Evie de Jong:
    30 april 2019
    Goed voornemen, van die 10.000 stappen. En, de olijfolie is daar echt heel lekker....
    Veel plezier nog.

Groet, Evie
  3. Henriet & Martin:
    30 april 2019
    lekker veel genieten en heel veel plezier samen, mooie foto`s en lekker eten.
    we gaan met plezier jullie reisverslag lezen.