2de dag in Trapani

7 mei 2019 - Trapani, Italië

Stormachtige Wind

Vannacht hoorden wij al dat de wind behoorlijk te keer ging , maar goed wij hadden toch al het voornemen om een tochtje buiten Trapani te gaan maken om de omgeving wat te verkennen. Roelie had al wat huiswerk gedaan maar ook van een vertegenwoordigster van een leverancier van ons hadden wij een paar bruikbare tips gekregen. Toen wij daarop naar buiten gingenbleek er inderdaad een beste storm te staan, maar gelukkig was het wel droog en temperatuur ca 18 C.

Bezoek dorpje Erice

Allereerst brachten wij een bezoek aan het kloosterdorpje Enrice, dit ligt op ca een half uur rijden van Trapani. Enrice ligt boven op een berg en van daaruit kan je heel mooi de stad Trapani en de baai zien liggen(zie foto) ,wij hadden de tip gekregen om met de kabelbaan naar boven te gaan voor een nog mooier uitzicht. Echter aangekomen in Enrice wilden wij uitstappen, maar toen waaide het niet alleen nog hard maar was de temperatuur boven op de berg ook slechts 6 gr C. Daar waren wij jammer genoeg niet op gekleed -:) dus zin wij maar weer in de auto gestapt en het dorpje rond gereden. Overigens was door de harde wind de kabelbaan ook buiten werking.

San Vito Lo Capo

Ook een bezoek aan deze plaats hadden wij als tip door gekregen. San Vito Lo Copa bleek een schitterende badplaats te zijn op het noordelijkste puntje van Sicilië , hier zie je echt azuur blauwe stranden en wij konden ons voorstellen dat het hier zomers erg druk zou zijn. Wij hebben hier toch nog even uit de wind en in de zon die af en toe voorbij kwam op een terrasje gezeten. Daarna nog even cultuur proberen op te snuiven ,maar verder dan een kerk die er van buiten niet uit zag maar van binnen wel weer verrassend (zie foto ) zijn wij niet gekomen.

Terug in Trapani

Rond 15.30 uur waren wij weer terug bij ons verblijf in Trapani, hier eerst even een siësta gehouden, daarna al wandelend door een gedeelte van de stad die wij nog niet gezien hadden gelopen. Omdat het nog steeds hard waaide uiteindelijk terug gegaan en boven in de bar van ons hotel een wijntje gedronken met uitzicht op de woeste golven. Wij hadden besloten om maar bij een naburig restaurant wat er wel aardig uitzag wat te gaan eten met ook weer uitzicht op het water. Maar tijdens het nuttigen van het voorgerecht werd wel duidelijk dat ondanks dat wij met een jas aan zaten te eten het er ,zacht uitgedrukt, nog niet plezierig zat. Dus daarom maar afgerekend en op zoek naar een ander restaurant en dit bleek achteraf een voltreffer, want hier hebben nog weer een heerlijk hoofdmaaltijd en een dessert kunnen nuttigen. Om hierna weer voldaan de nacht door te komen. Helaas blijft door het minder mooie weer de stappen teller steken op rond de 7700 stappen.

1. Evie de Jong:
    7 mei 2019
    Jammer van het weer, maar volgens de weerberichten gaat het de komende dagen beter worden. Je gaat straks ook naar het zuiden. Daar is het meestal warmer.
  2. Mark:
    7 mei 2019
    Leuk om te lezen allemaal!