Aankomst Sicilië - Plaats Catania

29 april 2019 - Catania, Italië

Na een voorspoedige maar wel vroege reis ( Vlucht met Transavia vanaf Schiphol s,morgens  7.15 uur) kwamen wij om 9,15 uur in Catanie op Sicilië aan.

Na een VW Polo te hebben gehuurd ,zouden wij gelijk richting ons appartement , helaas een verkeerd adres in de Navi gezet zodat wij 35 km buiten Catanie uitkwamen, op het adres met huisnummer 10 was men bezig met een huis in aanbouw ,dus dat was even schrikken ( ook de locatie trouwens) via Google Maps en 3 bijna ongelukken (het i even wennen aan de Italiaanse rijstijl)uiteindelijk bij de locatie van ons appartement La Casa di Iside aangekomen.

Ook hier schrokken wij behoorlijk, zie de foto,s hoe wij dit appartement aan troffen ........omdat wij nog watte vroeg waren om gebruik te maken van het appartement ,besloten wi om een lunch te nemen bij het naast gelegen vis restaurant, hier hebben een tapas genuttigd met heerlijke bijzondere vis gerechtjes.

Daarna aangebeld bij La Casa di Iside en keken wij met verbazing wat wij achter de groyr deuren zagen, omdat dit haast niet na tevertellen is,heb ik besloten om deze ervaring middels een Flog te delen.

Na aankomt en repatriëring hebben wij eerst maar even een middagdutje gedaan, wij waren immers al vroeg vertrokken , daarna om 17.00 uur het centrum in gegaan, ons appartement ligt midden in het oude centrum. Hier cathedralen bekeken ,doordat het zondag was het overal gezellig druk.Daarna bij de haven langs gelopen waar op diverse muziek podia optredens waren met uiteraard veel jeugd .

In de nabijheid van ons appartement hebben wij nog even op een terrasje iets gedronken. Bij thuiskomst nog even op ons balkonnetje gezeten, maar de wijn smaakte niet en wij waren na 15585 stappen ook wel uitgeteld.

1. Klaske:
    29 april 2019
    Bedankt voor je verhaal Wim! Leuk om zo een beetje met jullie mee te reizen!
    Bijzondere start maar dan heb je ook wat te vertellen nietwaar!😉
    Wij hebben een korte vakantie maar iets dichterbij n.l. Hoenderloo!😄
  2. Evie de Jong:
    29 april 2019
    Fijn dat jullie veilig aangekomen zijn. Ben benieuwd naar de ervaringen. Nog heel veel plezier op dit mooie eiland.
    Groet, Evie