Bleu Bay Resort - Cefalu

3 mei 2019 - Cefalù, Italië

Vanmorgen om 8.30 uur uit Messina vertrokken richting Cefalu , gezien de afstand eerst even een stukje via de Autostrade gereden en vervolgens iets meer als halverwege de kustweg gevolgdrichting Cefalu, onderweg kom je langs mooie dorpjes , wat op valt is dat het in tegenstelling van het gebied Messina ,het er allemaal erg verzorgd en schoon uit ziet.

Aankomst Bleu Bay Resort

Toen wij het dorpje Cefalu binnen reden zagen wij direct bij de ingang onze nieuwe locatie liggen en zoals wij op de foto,s kunnen zien, is dit een hele mooie locatie. Achteraf jammer dat wij hier maar 1 nacht blijven, want dit was even bedoeld voor een tussenstop richting Palermo.

Na het inchecken hebben wij bij een naburig restaurant eerst even een lunch genuttigd waarna wij s,middags heerlijk aan het strand hebben gelegen temperatuur ongeveer 22C . Zelfs heb ik nog even op karakter een duik in zee genomen.

s,Avonds hebben wij het plaatsje Cefalu verkent vanaf het Resort ongeveer een half uur lopen vandaar dat de stappenteller op op ruim 13000 stappen uit kwam. Cefalu is een toeristisch dorpje met vele smalle straatjes , de restaurants hebben aan de achterzijde mooie terrassen met uitzicht op de zee en zelfs hier zie je de vulkanische eilanden nog op afstand zien liggen.

Na een heerlijke maaltijd genuttigd te hebben de terug tocht naar ons verblijf gelopen daarna nog even op ons terras nagenoten van weer een mooie dag morgen vroeg weer op voor vertrek naar Palermo waar wij 2 dagen verblijven.

1. Evie de Jong:
    3 mei 2019
    Ja, Cefalu schijnt inderdaad erg mooi te zijn. Mijn dochter Esther heeft er met haar gezin al eens 2 weken vakantie doorgebracht.
    Weer flink wat stappen gelopen en ook nog eens 14 verdiepingen. Goed zo!!
  2. Evie de Jong:
    3 mei 2019
    Ben benieuwd hoe je Palermo vindt. Bekijk vooral even de kathedraal, Quattro Canti en Fontana Pretoria. Leuk en goedkoop adresje voor koffie of lunch is Antica Focacceria S. Francesco
  3. Klaske:
    3 mei 2019
    Heel goed Wim......die 10.000 stappen.
    En super weer daar zo te zien.
    Is hier wel wat anders!☹️