Reis van Agrigento naar Residence Arco Antico in Syracusa

10 mei 2019 - Siracusa, Italië

Residence Arco Antico

Na een rit van 217 km kwamen wij om 12.30 uur aan op onze 3 de en laatste locatie. Hier verblijven wij 3 nachten .

Over het verblijf zelf zijn wij snel uit gepraat het enige voordeel is dat het echt in het hartje van de stad ligt. Bij de aanhef Residence stel je je iets anders voor ...... anderzijds het Antico klopt wel weer.  Want wij moeten hier voor 3 nachten € 155.00 betalen , maar volgens mij hebben wij hier de meubels ook mee betaald die hier in dit verblijf staan, en ik denk dat de kringloop het er niet eens voor wil ophalen. Maar niet gezeurd het bed is netjes en schoon en wij hebben vannacht goed geslapen!

Nadat wij hadden ingecheckt , besloten wij om gelijk maar even de stad in te gaan om deze te verkennen, na eerst en kopje koffie op een terrasje te hebben gedronken,, kwamen wij na een paar omzwerving in een heel mooi straatje vol met stoelen en tafels aan elkaar geschoven ,waar de meest lekkere vismaaltijden voor bij kwamen bij bijna elk restaurantje stond er buiten iemand om de vis te grillen. Helaas hebben wij hier nog geen foto,s van gemaakt maar zullen wij zeker nog wel even doen, want dit moet je echt gezien hebben om het te geloven! Wij hebben hier dan ook een bord met gefrituurde ,calamaris, garnalen en inktvis stukjes gehad en een salade en beide ,,geshared”

Vervolgens onze tocht vervolgd op zoek ook naar het Tourist Information Point maar helaas was die gesloten, na onze wandeling door de stad een mooi exclusief terrasje opgezocht waar het heel gezellig was met een trombonist die leuke muziek ten gehore bracht.

Hier stond ook een jong stelletje bij waarvan de dame aan het swingen was maar waar de jongen zo te zien niet zoveel zin aan had.Wij volgenden het tafereel op afstand , zij stonden bij een ander terras .... en toen ze uiteindelijk bij ons langs liepen , zou ook nog blijken dat het een Nederlands stel was. Jammer genoeg hield onze muzikant er mee op anders had ik zeker nog even een dansje met haar gemaakt.  Na een kort gesprek hebben wij hun voor een wijntje uitgenodigd bij ons aan tafel. Het toeval wil dat deze dame ze heet Annelie geboren en getogen is in Veendam haar vriend Nick Zij heeft het bedrijf van haar vader overgenomen en heeft haar kantoor en  woning nu in A,dam. Nick is een medewerker dus dit leverde mog een aardige discussie op.Samen heel gezellig op het terras gezeten en nog een paar wijntjes gedronken , gegevens uit gewisseld om ze bekend te maken met onze lekkere sauzen ,want daar hadden zij nog nooit van gehoord .....om vervolgens een restaurant op te zoeken en hier wederom heerlijk vis gegeten.

1. Wiebe:
    10 mei 2019
    Geniet er van wel een mooie ervaring er bij.
  2. Baukje:
    10 mei 2019
    Heb jullie verslag met plezier gelezen.Gelezen,goede reis terug.groetjes baukje
  3. Ans:
    10 mei 2019
    Zo te zien aan de prachtige beelden wordt het een race tegen de klok om in drie dagen zoveel mogelijk te ontdekken van Syracuse. En het is natuurlijk een ontzettende 'open deur intrappen' maar ik zóu jullie, als je daar behoefte aan hebt, een uitstekende B&B kunnen adviseren..... :-))
    Geniet van deze laatste stop daar en een voorspoedige thuisreis gewenst!!