Residentie La García in Trapani

6 mei 2019 - Trapani, Italië

Reis van Palermo naar Trapani

Om ca 9.30 uur zijn wij uit Palermo vertrokken richting ons volgende reisdoel het kustplaatsje Trapani.

Wij kozen voor de binnen  door weg en deze leide ons door het erg mooie landschap van dit gebied , wij kwamen dan ook al snel tot de conclusie dat dit gebied er veel mooier uitzien als de andere kant van het eiland Sicilië waar wij aan kwamen.

Na ruim 1,5 uur kwamen wij in Trapani om bij onze locatie te komen moesten wij dwars door het stadje met erg smalle straatjes , toen wij uit stapten hadden wij pas in de gaten welke stormachtige wind er stond (zie film).

Residentie La García

Dit is weer een mooi keurig net verblijf direct aan de kust met uitzicht op de zee, helaas slapen wij aan de achterkant en hebben uitzicht op een binnen plein. Maar aan gezien wij eigenlijk alleen om te slapen op onze kamer zijn is geen enkel probleem. Overigens hebben zij in dit hotel op de bovenste verdieping een bar met uitzicht over de zee.

Na het inchecken hebben wij eerst even rond gelopen door het stadje maar aan gezien het siësta tijd was, liep er geen mens op straat en kon je een kanon afschieten zonder eeen mens te raken. Daarom uiteindelijk terug naar ons verblijf hebben hier ook maar even. Een siësta gehouden.

Culturele tour Trapani

Na onze siësta  zijn wij rond 17.00 uur de stad in getrokken om weer wat cultuur op te kunnen snuiven, na enige kathedralen te hebben bekeken, waren wij verbaasddat het hele stadje vol stroomde met mensen, zo rustig en stil dat het in het begin van de middag was zo druk was het nu!

Historische optocht ter gelenheidvan een bescherm heilige.

Opeens zagen wij mensen lopen met grote kaarsen en kwam er een optocht bij ons voorbij met de priesters vooropzet daar achteraan een grote groep mensen met  achterop de Fanfare. Onderweg werd af en toe stil gestaan en hield de priester een verhaal wat wij uiteraard niet konden verstaan. (Zie ook de filmpjes hiervan)

Hierna kwamen wij nog een kathedraal waar het lijdens verhaal van Jezus doormiddel van beelden was uitgebeeld.

Als afsluiting nog even over heerlijke vis gegeten in een direct naast ons verblijf gelegen vis restaurant.

1. Klaske:
    6 mei 2019
    Goed verhaal Wim. Je neemt ons, door je verhaal echt mee op jullie reis.
    Leuk.
    En bijzonder om dan onverwacht in zo’n processie terecht te komen.
    Boeiend om te zien hoe zij hun geloof openbaar willen belijden.
  2. Wiebe:
    6 mei 2019
    Dat het kan regenen daaro dat dan best even jammer maar frist de boel weer lekker op. Hier is het ook hadstikke koud. maar blijf genieten.
  3. Johnny en Sonja:
    6 mei 2019
    Mooi geschreven Wim! Jullie doen bijzondere ervaringen op tijdens deze vakantie, leuk!