28-11 3de dag Kaapstad

29 november 2016 - Cape Town, Zuid-Afrika

Voorwoord

De laatste dagen kunnen wij s,morgens wat rustiger aan doen, alhoewel ik s,morgens als Roelie nog lekker ligt te slapen , zo rond 6.30 /7.00 begin met mijn dagelijks verhaaltje en uploaden van foto,s van mijn telefoon en camera.

Wanner ik dit schrijf zit onze laatste nacht in deze mooie mooie stad erop. Omdat wij de komende nacht pas om 00,25 gaan vliegen hebben wij de hele dag en avond de kamer nog wel tot onze beschikking en kunnen wij mooi rustig aan doen.

28-11 3de dag bezoek oude binnenstad en Green Market

Vandaag wilden wij de oude binnenstad gaan bezoeken , wij konden gebruik maken van de limousine van het hotel om ons naar de zgn Green Market te brengen. Dit is een markt met meer dan honderd kraampjes met Afrikaanse attributen , zoals in hout uitgesneden Big 5, sieraden, kleedjes en schilderijen etc. etc. Na hier even bij langs gewandeld te hebben, op een naburig terrasje , een kopje koffie gedronken. Hierna het centrum even ingelopen om uit eindelijk met ,, de Hop on hop off " weer richting ons hotel te gaan.

Bezoek Kirstenbosch botanische tuin

Omdat wij een dagkaart hadden voor de Hop on Hop off bus, besloten wij om gelijk na aankomst bij ons startpunt een tocht te maken via de blauwe route,  om zo een heel ander deel van Kaapstad en omgeving te zien. Deze route kwam o.a. langs Kirstenbosch botanische tuin en besloten hier een kijkje te nemen , dit is een schitterend aangelegd park met de kleurrijkste bloemen, helaas kreeg ik behoorlijk last van mijn knie dus erg ver zijn wij het park niet ingekomen, na een (te) uitgebreide lunch, besloten wij de bus weer te nemen om de blauwe route te vervolgen. Hierna terug naar het hotel voor een power dipje en s,avonds nog even een kleine starter als maaltijd bij rest. Den Anker.

Vandaag dinsdag 29-11 Vanmorgen gaan wij nog even naar Nienke (een dochter van vrienden van ons in Bakkeveen) op bezoek om te kijken hoe zij in deze mooie stad wonen en om een chocolade letter te brengen voor de kleine die oma aan ons heeft meegegeven.

Bezoek Robben eiland

​Voor vanmiddag staat er dan ons eerder afgelaste bezoek aan het Robben eiland gepland, vanavond hoop ik nog een klein laatste verslag te maken van de activiteiten van deze dag en dan voorbereiden op de reis terug.

1. Diet Boskers (tante Diet )😊:
    29 november 2016
    Dank Wim voor de verhlen en foto's ,ik keek er elke morgen in mijn bedje al naar uit, Goede reis terug en we hopen nog een eens bij jullie te komen .veel liefs Diet.
  2. Kim:
    29 november 2016
    Hoi Wim en Roelie,
    Wat gaat de tijd snel. Ik heb genoten van jullie leuke reisverhalen. Goeie reis terug en tot maandag op kantoor!
    Groetjes Kim