29-11 4de En laatste dag

29 november 2016 - Cape Town, Zuid-Afrika

Vandaag alweer de laatste dag in Kaapstad.

Even voordat wij de koffers gaan inpakken voor onze vlucht naar Amsterdam (vertrek vannacht om 00.25 uur), hier nog snel even de evaluatie van onze laatste dag Kaapstad.

Bezoek bij Nienke

Vanmorgen om 11.00 uur op bezoek geweest bij Nienke die nu inmiddels 3,5 jaar in Kaapstad woont. Vol trots heeft zij hun nieuwe huis aan ons laten zien waar schilders nog druk bezig waren en de keuken nog moest worden geïnstalleerd . Zelf wonen ze zolang in de garage, maar het is een fantastisch ruim huis in een mooie wijk vlak bij het strand en uiteraard voorzien van een privé zwembad.

Robben eiland

Om 13.00 uur moesten wij ons melden bij de boot voor de overtocht naar het Robben eiland. Even leek er weer iets mis te gaan, want men had weer behoorlijk vertraging, wij moesten een half uur wachten voor de volgende boot en dit dus maar gedaan. Na een overtocht over de oceaan van 50 minuten kwamen wij op het Robben eiland aan, hier werden wij met bussen rond geleid over het eiland en hebben de diverse locaties bekeken, met uiteraard als doel het verblijf van Mandela en andere anti-apartheid strijders , de foto,s op zich zeggen denk ik genoeg onder welke omstandigheden deze mensen jaren gevangen hebben gezeten.

Om 6.00 uur vanavond, direct maar even gegeten en als laatste maaltijd hier gekozen voor Boboti een typisch Z-Afrikaans gerecht pittig en smaakvol gekruid.

Terug zien op een fantastisch vakantie

Zoals jullie hebben kunnen lezen uit onze verhalen zien wij terug op een fantastische vakantie , met veel ervaringen en indrukken waarbij de tijd is om gevlogen!

Wij hebben kunnen kennismaken met vele bijzondere gebieden en aspecten van dit schitterende land met uiterst vriendelijke mensen.

Bedankt

Onze bijzondere dank gaat uit naar Annelies Vonk van The Travel Club die voor ons deze mooie reis heeft georganiseerd inclusief de verblijven en leuke tips , alles heeft geklopt tot in detail!

Germ en Thea bedankt voor het verzorgen van onze dieren tijdens onze afwezigheid.

Onze jongens en overige medewerkers van Oliehoorn, die mij gedurende bijna 4 week ,,uit de wind '" en in de hangmat hebben gehouden.

En .. natuurlijk alle trouwe lezers van deze Zuid- Afrika bloq.

Kijk nu met spanning uit hoe de zaken in Drachten er voor staan!

1. Johnny en Sonja:
    29 november 2016
    Jullie bedankt voor de mooie verhalen en foto's en een goede terugreis gewenst!
  2. Diet Boskers (tante Diet )😊:
    29 november 2016
    Goede vlucht terug en je dik aankleden want het is koud. .tot ziens groeten Diet en Erna,
  3. Thea Nicolai:
    29 november 2016
    Bedankt voor de prachtige verhalen foto's we hebben ervan genoten ' tot morgen in het koude bakkeveen.tot dan.groet
  4. Wiebe:
    29 november 2016
    Goede reis en wellicht tot morgen en ook bedankt voor de verhalen.
  5. Evie de Jong:
    29 november 2016
    Goede reis terug en leuk dat we konden meegenieten van jullie reis. Een groot deel was voor mij herkenbaar. In 2010 heb ik grotendeels hetzelfde traject afgelegd.

Hartelijke groet, Evie
  6. Redmar en Danielle:
    29 november 2016
    Een fijne terugreis gewenst. Wij hebben genoten van de verhalen en foto's! Hoop dat jullie de sjaal en handschoenen bij jullie hebben...
  7. Roel en Jelly:
    29 november 2016
    Erg leuk dat jullie bij Nynke zijn geweest! Bedankt voor de mooie reis verhalen, we hebben ervan genoten. Nogmaals een goede vlucht en oant sjen in Bakkeveen!!
  8. Annemarie Velker:
    30 november 2016
    Goede reis terug! Zet een muts op, want het is hier koud.
  9. Klaske:
    30 november 2016
    Jullie bedankt voor reisverslag en foto's!!!
    Super! Wij hebben zo een stukje Z.Afrika mee mogen beleven!
    Goede reis terug!!!