Bezoek aan de Tempels van Agrigento

9 mei 2019 - Agrigento, Italië

Tempels rondom Agrigento

De belangrijkste reden om Agrigento is eigenlijk om de ruïne van de tempels te bezoeken. Dit hadden wij dan ook voor vandaag op het programma staan.

Er is een speciale. Route ,, Tour de Valei” waar je langs kunt rijden om deze indrukwekkende ruïnes te bewonderen. Bij aankomst van de eerste ruïnes was het een drukte van belang ondanks dat het nog geen hoog seizoen is. Maar bussen vol met kinderen onderweg met een schoolreisje kwamen hiervoorbij om vervolgens op het uitgestrekte terrein waar zij onderricht kregen in de cultuur.

Na op het terrein het eerste bouwwerk te hebben bewonderd , kwamen wij voorbij een podium waarbij een groep kinderen, leerlingen van de muziekschool bezig waren om een optreden te verzorgen.

Concordia Nationale delle Scuolla (XV Editie)

Het bleek te gaan om de 15 de editie van een jaarlijks optreden, wij waren getuige van het eerste optreden van de organiserende muziekschool in Agrigento. Voor de komende dagen is er een heel programma van muziekscholen uit heel Italië die hier een optreden verzorgen. Voor de muziek liefhebbers heb ik een film bijgevoegd van een optreden. Voor mijn zwager Jan (Direkteur van de muziekschool in Zeelanden speciale Vlog.

Vervolg Tempel bezoek

Na enige tijd over het uitgestrekte terrein te hebben gelopenop een terrasje even een consumptie genomen en vervolgens  weer terug naar de auto. Wat opvalt deze reis , en dat is jullie waarschijnlijk ook al opgevallen. Dat wij meerdere foto,s van bloemen posten, dit hebben jullie te danken aan Roelie, zij was altijd al veel met planten bezig maar sinds zij in de dorpstuin commissie zit , heeft zij bijna meer oog voor de planten onderweg dan voor mij.

Bezoek strand in de nabijheid van Agrigento

​​​​​​​Na de bezoeken aan de ruïnes ( ik heb nog even vergeten te vertellen dat het vandaag uiteindelijk zonnig weer is met een temperatuur van 20 C).  Besloten wij om het strand in de nabijheid van Agrigento te bezoekende een strandwandeling toegaan maken.  Bij aankomst op Majata Beach bij een strandpaviljoen eerst even een lunch genuttigd en vervolgens onder een heerlijke temperatuur een mooie strandwandeling gemaakt.

De Domper van de avond

​​​​​​​Na in ons verblijf  even siësta te hebben gehouden , gingen wij al vroeg in de avond op wegvaar restaurant waar de wedstrijd Ajax - Tottenham te zien zou zijn. Hier eerst heerlijk gegeten en toen de wedstrijd gezien en wat zo mooi begon eindigde in een grote domper in de laatste seconde. Rond 11.30 met 10935 stappen op de teller weer naar onze B&

1. Roel en Jelly:
    Hoi Wim en Roelie!

Leuk en informatief om zo met jullie mee te reizen! Veel plezier nog!
  2. Elly:
    9 mei 2019
    Hallo Wim en Roelie ,fijn om de reis van jullie mee te beleven.Mooi verteld en prachtige beelden er bij! Heb slecht geslapen door spannende wedstrijd gisteravond, maar gelukkig kwam er een gezellige dag achteraan. Groetjes en nog mooie dagen!
  3. Thea Nicolai:
    9 mei 2019
    Hoi Wim en roelie hier dan eindelijk ook een berichtje van mij ' zo te zien en natuurlijk te lezen is het daar prachtig genieten van de natuur en de omgeving....veel plezier nog..groet thea