13-11 White River naar Swaziland

13 november 2016 - Mhlambanyatsi, Swaziland

Vertrek om 9.00 uur naar Swasiland

Helaas had ik de vorige dag geen stroom meer in mijn laptop (sorry Annelies stekker van jou in vorig hotel laten liggen) en in Swaziland was er door de storm geen internet verbinding mogelijk ,daarom dit dagelijks verslag wat later.

Na s,nachts nog hevige onweersbuien te hebben meegemaakt , vertrokken wij  om 9.00 uur uit White River, voor een rit van ca 230 km.

Vandaag zou het een verplaats rit worden met een tussenstop in Swaziland, in het begin hebben wij nog van de mooie omgeving en veranderende vergezichten kunnen genieten, maar gaande weg de middag werd het steeds mistiger en was het opletten op de weg. Met name in het laatste gedeelte waar je veel ,,potholes" in de weg tegen kwam ,waar je tussen door moest laveren..( Dus helaas in dit gedeelte niet kunnen genieten , zoals ons programma overzicht het schrijft van de vergezichten die Swaziland rijk is)

Bij de grens van Z-A naar Swaziland konden wij gewoon door rijden, bij binnenkomst in Swaziland stond er een lange rij mensen om zich aan te melden en een stempel in je paspoort te krijgen als bewijs, na ca 20 minuten waren wij eindelijk aan de buurt en wat bleek .... wij hadden ons eerst in Z-A moeten afmelden. Dus eerst weer terug en na de uitreis stempel in ons paspoort te hebben gekregen konden wij de stempel ontvangen om Swaziland binnen te komen.

Uiteindelijk kwamen wij om ca 15.00 uur bij ons hotel Foresters Arm aan, in de bar samen met een groepje Duitsers nog even gezellig een aperitiefje gedronken en lekker gegeten het was er zo fris dat de openhaard in het restaurant aan stond ,evenzo s,morgens met het ontbijt..

​Daarna vroeg naar bed gegaan om de volgende dag weer redelijk vroeg te kunnen vertrekken naar St. Lucia aan de kust.

Ondanks het minder mooie weer ,  temperatuur tussen 19 C / 21 C met veel regen ,vermaken wij ons prima, in ieder geval zijn de Zuid-Afrikanen super blij met deze regen want het is hier gedurende lange tijd erg droog geweest.