14-11 Mbabane (Swaziland ) naar St. Lucia

14 november 2016 - Saint Lucia, Zuid-Afrika

Vertrek naar St Lucia

Vanmorgen zijn wij om 8.30 uur vertrokken uit Mbabane voor een reis van 360 km naar St.Lucia.

St Lucia is een klein toeristisch plaatsje aan de kust van de Indische Oceaan.               Na ca 1 uur rijden hebben wij allereerst een stop gemaakt bij Swazi Candles Kraft Centrum. Dit is een leuk centrum(je) waar midden in de rimboe de leukste zelfgemaakte zaken worden verkocht mooi onder verdeeld in aparte units.

​Zo stond er 1 dame met sauzen en chutney,s, deze producten trokken uiteraard mijn aandacht, dus ook maar een assortimentje gekocht. Daarnaast een ruimte met artistieke werken van kunstenaars uit de omgeving en het aller drukste huisje had een assortiment van zelf gemaakte kaarsen in de meest unieke uitvoeringen en natuurlijk mocht ook het houtsnijwerk niet ontbreken.

Hierna zijn wij door gereden richting St.Lucia , onderweg hebben wij nog 2 schoolkinderen mee genomen die spontaan hun duim omhoog stoken maar  toen wij stopten, begonnen zij te giechelen en hadden dit volgens ons helemaal niet verwacht. Na een kleine kilometer waren zij op de plaats van bestemming en stonden zij al giechelend ons weer uit te zwaaien.

Dieren op de weg

Wij hebben onderweg al veel dieren op, of rondom de weg meegemaakt : geiten, koeien ezels, aapjes,  maar vandaag moesten wij stoppen voor een varken (een zeug) met achter zich aan kleine biggetjes ,die dapper zonder dat er iemand bij,  was van de éne kant van de weg naar de andere ging om daar een weiland binnen te lopen. Daarna bij de grens aangekomen, uiteraard bij  beide grenzen de nodige papieren weer regelen om daarna onze reis weer te vervolgen.

Uiteindelijk kwamen wij rond 15.30 uur in St Lucia aan, bij onze nieuwe lodge Amazula ook weer een heel mooi onderkomen.

Helaas is het nog steeds regenachtig en slechts 19/20 C dus de mooie zwembaden die aanwezig zijn kunnen wij wel vergeten.

1. Diet Boskers (tante Diet )😊:
    15 november 2016
    Rij je nu zelf Wim ? En links gewend?