21 -22 -11 Plettenberg - Oudshoorn

22 november 2016 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

2 Dagen maar even samen gevoegd.

Dag Plettenberg

Het begon met schitterend mooi weer , ca 26C .De dag gestart met een heerlijk ontbijt bij het zwembad. Daarna vertrokken voor een ritje naar een schier-eiland waar je mooie wandel tochten kon maken , maar waar ook een schip aan de kant zou liggen die schipbreuk had geleden.

De wandeltochten waren voor mijn wrakke knie te ruig en het schip lag waarschijnlijk onder water , want die hebben wij nooit gezien. Overigens wel weer schitterende uitzichten over stranden ,rotsen en de oceaan.

Daarna weer terug naar Plettenberg, en hier de stad en lokale marktkraampjes wat verkend. Voor de middag hadden wij ons aangemeld voor een tocht op zee om Dolfijnen te spotten. Tussen door nog even een siësta aan de rand van het zwembad van ons verblijf en tegen 13.30 uur naar de boot. Echter daar aangekomen kregen wij de melding dat de boottocht gecanceld was i.v.m. het opkomende slechte weer.              Wij konden het op dat moment niet begrijpen het was nog altijd schitterend weer met weinig wind. Toch maar terug naar ons hotel en een wandeling gemaakt en beland op een mooi terras aan het strand. Hier een hapje en drankje genuttigd en toen werd het heel snel duidelijk waarom de dolfijnen spot werd gecanceld. Net toen wij vertrokken van het terras begon het te regenen en hard te waaien.

22-11 Vertrek naar Oudshoorn verblijf De Zeekoe

s,Morgens er weer vroeg af , om na het ontbijt te vertrekken naar Oudshoorn, voor een verblijf van 1 nacht.

Wederom een mooie rit voor een deel langs een meer en voor een gedeelte langs de kust. Daar Oudshoorn meer van de kust af licht zag je op enig moment niet alleen de temperatuur oplopen van 20C naar 30C/32C maar ook het landschap veranderde totaal, door de constant hogere temperaturen een uiterst uitgedroogd landschap, maar wel weer heel bijzonder.

Oudshoorn het land van de struisvogels.

Aangekomen op ons verblijf guesthouse De Zeekoe, snel de bagage op de kamer en even een power dipje van 20 minuten, om daarna Oudshoorn te verkennen. Maar ook om een struisvogel safari mee te maken, op de farm kregen wij verschillende struisvogels te zien, die hier werden gefokt. Mooi ook om te zien hoe een boer hier compleet met rondleidingen en uitgebreide winkel een mooie extra bijverdienste creëert. Vanavond eten wij (hoe kan het ook anders)  in ons Guesthouse struisvogelbiefstuk.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jelmer Broersma:
    22 november 2016
    Beste Wim en Roelie,
    Mooie verslagen en leuk om jullie zo te volgen. Jullie hebben in ieder geval een mooi gevarieerd programma.
    Geniet er van!