16-11 uMhlanga Rocks (Durban)

16 november 2016 - Umhlanga Rocks, Zuid-Afrika

Verblijf Casa Beach Quest House -uMhlanga Rocks nabij Durban.

Vanmorgen rond 8 uur zijn wij vertrokken naar uMhlanga Rocks , elke keer weer een verassing en spannend waar wij terecht zullen komen.

​Onderweg kon je al duidelijk zien dat wij op weg waren naar een welvarend gebied , veel industrie ,goede wegen en mooie huizen kwamen wij  tegen.

Op de ruime ,niet al te drukke snelwegen konden wij goed op schieten en zo kwamen wij rond 10.15 uur bij ons Guest House ,,Casa Beach" aan .

Wij werden uitermate vriendelijk ontvangen door een Nederlands sprekende jonge dame met een Vlaams accent , zij was vanuit België met haar man naar Z-A verhuist en dit guesthouse ca 3 jaar geleden begonnen.

Doordat wij aan de vroege kant waren (stond ook wel in onze reis beschrijving dat de kamer pas tegen ca 14.00 uur beschikbaar was) kregen wij de tip om even naar het centrum van het plaatsje te gaan . Daar konden wij eventueel ook een lunch nuttigen, dit bleek een uiterst welvarend deel te zijn van dit voorstadje van Durban .(enkele foto,s zeggen denk ik genoeg), ook hier nog even op de pier gestaan voor een schitterend uitzicht over de Indische Ocean en de vergezichten van dit stadje.

Om 13.00 uur naar ons Guest House gegaan.

​Wij kregen een kamer toegewezen direct aan het zwembad en omdat het nog steeds heerlijk weer was , heb ik direct na aankomst maar even (voor de eerste keer) deze vakantie een duik in het verfrissende water genomen even later werd dit goede voorbeeld ook gevolgd door Roelie.                                                                              Daarna hebben wij een romantische wandeling langs het strand gemaakt .

s,Avonds zijn wij op advies van onze gastvrouw Heidi bij een nieuw visrestaurant , met de toepasselijke naam Catch gegaan, zij had hier een tafel voor ons gereserveerd en ook keurig de taxi geregeld.

Restaurant Catch

Na eerst uiteraard weer een wijntje te hebben gedronken , bestelden wij een klein hoofdgerecht (Roelie mosselen in de schelp met een heerlijk roomsaus en ik had 2 stukjes Langoustines uit de schelp, gebatterd in een kruiden paneer.).                            Als hoofd gerecht hadden wij een visschotel voor 2 personen besteld.  Na deze heerlijke maaltijd lieten wij ons voldaan weer naar ons guest house brengen, na nog een afsluitend wijntje bij het zwembad te hebben gedronken ook maar weer vroeg naar bed , om ons de volgende dag ons klaar te maken voor onze laatste binnenlandse vlucht van Durban naar Porth Elisabeth.