17-11 Vertrek vanuit uMhlanga Rocks (Durban ) naar Port Elisabeth

17 november 2016 - Amakhala Game Reserve, Zuid-Afrika

Durban - Porth Elisabeth - Amakhala Game Reserve

s,Morgens om 6 uur op gestaan, koffers gepakt en in de auto geladen om 6.45 uur aan het ontbijt om daarna te vertrekken (20 km)  naar de luchthaven  King Shaka nabij Durban .Hier onze Honda TUV weer ingeleverd en vervolgens inchecken voor onze laatste binnenlandse vlucht.

Aankomst Porth Elisabeth aankomst Hilsnek Safaris - Amakhala Game Reserve

Allereerst bij aankomst onze huur auto op gehaald deze keer vertrouwden ze mij een splinter nieuwe Nissan SUV toe, met 88 km op de teller, ik rij inmiddels op mijn eigen Nederlandse stijl.Alleen nog even vergeten te vertellen kwam ik eergisteren een spook rijder tegen (dacht ik) maar reed ik zelf aan de verkeerde kant van de weg, toen mijn tegen ligger begon te knipperen begreep ik wat er aan de hand was. Maar dit ter zijde.  Na het ophalen van onze auto vertrokken voor een mooie trip langs de kust richting ons nieuwe verblijf in de Umakhala Game Reserve waar wij ook weer een aantal safari tochten zouden meemaken. Onderweg zagen wij al dat het een totaal ander gebied was als in het deel Kruger park waar wij waren geweest.Veel bergzamer en ruiger als het Kruger park. Mede door de duidelijke route beschrijving kwamen wij rond 14.00 uur bij ons verblijf aan. De auto konden wij beneden in het dal laten staan en wij werden in een Landrover opgehaald voor ons verblijf boven in de heuvels.                                    Boven gekomen stond de ,,crew" ons gastvrij op te vangen met naam en toenaam (doen zij daar in Z-A overigens perfect ) kregen een warm washand doekje om ons te verfrissen en konden even bijkomen in ons verrassend nieuwe onderkomen. Daarna met de Engelse gasten die al aanwezig waren een lunch genuttigd en kennis gemaakt.  Ons nieuwe onderkomen een tent!

Met opzet  dit onderdeel even apart genomen. Wij wisten vooraf dat wij in een tent zouden overnachten en ook hier kan je je totaal geen voorstelling van maken.          Maar wat waren wij blij verrast met ons verblijf een schitterende tent met 2 persoons bed een zitje aparte kamer met bad en toilet en als je wilt de mogelijkheid om buiten te douchen ! En...... een schitterend uitzicht over de heuvels , maar bovenal als je hier boven zit hoor je alleen de vogels en mogelijk andere dieren en heb je het idee dat je alleen op de wereld bent.Alleen jammer dat het ook hier bij aankomst regenachtig weer en fris was.

Onze eerste Safari  in Umakhala Game Reserve met Hillsnek Safaris

Om 16.00 uur zijn wij vertrokken voor onze eerste safari tocht, wij hadden natuurlijk de Big 5 al gezien, dus daarvoor hoefden wij niet te gaan , maar toch is het spannend en uitdagend om elke keer weer iets nieuws te ontdekken, alleen al een rit met een Landrover door de natuur is een belevenis op zich en zeker in dit gebied waar een ritje in een Landrover aanzienlijk minder comfortabel is als in het Kruger park.

Onderweg zagen wij een leeuw die net een prooi had verorberd en de nodige bokken en wild pigs, echter Impala,s en Tijgers komen in dit gebied niet of nauwelijks voor.

Na afloop van de Safari, na ons even verfrist te hebben, gingen wij rond 19.30 uur aan tafel om met elkaar te eten en rond half 9 gingen Roelie en ik naar bed. Wij hadden een lange dag achter de rug en de volgende morgen zouden wij weer om 5 uur gewekt worden voor onze 2de safari. Jullie begrijpen intussen dat ik na deze vakantie nog 14 dagen nodig heb om even weer bij te komen.                                       Onder tussen begrijp ik uit foto,,s en berichten van mijn 2 zoons in het bedrijf dat de voltooiing van ons project in Drachten voorspoedig verloopt , dat ,,het hart" onze nieuwe sauzen lijn vandaag door het dak wordt binnen getakeld. Onze benjamin Mark naast zijn werk in de cafetaria nog tijd heeft om dikke snoeken te vangen dus wat wij willen wij nog meer!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Roel en Jelly:
    18 november 2016
    Wat erg leuk om jullie te volgen op jullie reis door het mooie Zuid Afrika! We herkennen wel veel van de route die jullie maken. Een hele mooie opfrisser dus....
    Een hartelijke groet en nog heel veel reis plezier!
  2. Wiebe:
    19 november 2016
    Super Fam Dijk mooi die vacantie verhalen weel plezier groetjes uit het mooie Friesland .
  3. Elly:
    20 november 2016
    Leuk al die verhalen en prachtige foto''s ,het is voor jullie weer wennen in ons vlakke land.
    Nog veel plezier en groetjes !