19-11 Reis van Umakhala Game Reserve naar Plettenberg

19 november 2016 - Plettenberg Bay, Zuid-Afrika

Vertrek naar Plettenberg (aan de kust  van de Indische Oceaan)

Allereerst even s,morgens een heerlijke douche genomen (zie foto) .

Na het ontbijt, die wij nog met de Engelse gasten gezamenlijk hebben genuttigd , zouden wij vertrekken naar Plettenberg.

​Toch wel met een beetje raar gevoel afscheid genomen van deze mooie locatie en ook weer uiterst vriendelijke mensen, maar ook wel weer blij dat  wij even niet continue Engels hoefden te spreken. Ondanks dat dit intussen redelijk gaat, blijft het lastige en inspannend om te volgen als 6 Engelsen met elkaar communiceren.

Rond 10 uur zijn wij vertrokken naar onze nieuwe locatie in Plettenberg, van te voren hadden wij al mee gekregen dat wij vanaf nu in een heel ander deel van Z-Afrika terecht zouden komen en dat bleek ook zo te zijn.

Na 325 km te hebben gereden , kwamen wij zo rond 14.00 uur in Plettenberg aan.       Op wederom een schitterend verblijf Hotel The Plettenberg direct aan de kust. Omdat onze kamer nog niet beschikbaar was, als eerste even een lunch genuttigd en de accommodatie een beetje verkend. ( Het zwembad, restaurant en de bar ook niet onbelangrijk)

Nadat wij de kamer beschikbaar hadden en de koffers ten dele uitgepakt, zijn wij langs het strand gewandeld en uiteindelijk op een terrasje beland ( Er zat geloof ik al een 5 in de klok dus tijd voor een   .........)

s,Avonds in het restaurant heerlijk gegeten (wederom een gezamenlijke visschotel) en daarna plannen gemaakt voor de volgende dag.