18-11 Onze laatste dag op safari vanuit Hilsnek safari in Umakhala Game reserve

18 november 2016 - Amakhala Game Reserve, Zuid-Afrika

Laatste safari dag

Ondanks dat het iedere keer weer een verrassing is als je op safari gaat, hadden wij besloten , dat wij vandaag nog 2 tochten mee zouden maken en morgen onze vertrek dag naar een nieuwe bestemming de safari maar even over te slaan.

s,Morgens om 5 uur weer wakker gemaakt door een vriendelijke gastheer die met een kan koffie voor de tent stond en rond half 6 zaten wij weer gezamenlijk met 2 Engelsen  in onze safari Jeep. Af en toe doet je dit denken aan je diensttijd  waarbij je tijdens een oefening ook over de Lühneburger heide in Duitsland reed, alleen moesten wij bij het schakelen dubbel klutsen en dat is bij deze Jeeps niet meer nodig.

Mede door de opkomende zon en de heerlijke temperatuur werd het een schitterende rit door het bergzame en ruige landschap. Naast leeuwen, olifanten en giraffes , konden wij ook een nieuw soort aan onze spot list toevoegen namelijk de Chita , de Chita is ook een katachtig dier , een kleinere uitvoering van de luipaard.                     Rond 9.30 weer terug en aan het ontbijt.

Rond de middag kwamen er op nieuw 2 Engelse stelletjes binnen samen hebben wij de lunch genuttigd en verder tussen 10 en 16.00 uur de tijd aan onszelf, heerlijk relaxen bij onze tent met schitteren uitzicht over dit gebied.

Rond 16.00 uur gezamenlijk met de andere Engelse gasten onze laatste safari mee gemaakt , deze keer nog even een mooie foto (vinden wij zelf) van de ondergaande zon gespot en na afloop gezamenlijk aan tafel , deze keer stond er Struisvogel en kip op  het menu. Roelie ging voor de Struisvogel en ik voor kip met camembert. Allebei de gerechten waren heerlijk.

Hierna voldaan naar bed met de wetenschap dat wij na deze laatste dag niet zo vroeg uit bed hoefden.