Dag 2 in Palermo

5 mei 2019 - Palermo, Italië

Ook vandaag waren er donkere wolken en regende het voortdurend, na het goed verzorgde ontbijt met veel zoete lekkernijen,hebben wij eerst nog een wandeling door Palermo gemaakt.Onderweg nog even koffie gedronken en omdat het bleef regenen maar weer terug naar onze B&B.

Bezoek Mondello

Omdat het maar bleef regenen besloten wij , na een beetje Googelen om naar het kustplaatsje Mondello te gaan. Mondello is een liefelijk kustplaatsje, waarbij wij ons voor kunnen stellen dat het hier zomers erg druk is.Tussen de buien doorhebben wij nog even door het dorpje kunnen wandelen en een paar leuke foto,s als herinnering kunnen schieten . Op het terras kwamen wij erachter dat er vlak boven Mondello een natuurreservaat moest liggen. In een winkeltje waar Roelie van mij nog een mooie armband heeft gekregen ( € 5.00 ) even navraag gedaan hoe wij hier konden komen.

Bezoek Riserva Naturaleorientate Capo Gallo

Het bezoeken van dit natuurreservaat hield achteraf in dat je over een heel smal weggetje langs de de kust kon rijden naar het noordelijkste puntje Capo Gallo. Daar bij de vuurtoren aangekomen kon je met moeite weer keren. Toch nog  een paar mooie foto,s kunnen schieten, o.a. Van de mooie bloemen die je hier langs de weg tegen komt ( zie foto,s)    Omdat de middag nog niet om was besloten wij ook weer na enig Google werk het plaatsje Monreale te bezoeken waar volgens Wikipedia de mooiste kathedraal van Sicilië zou moeten staan.

Bezoek de Dom van  Monreale

Na met veel moeite de auto te hebben kunnen parkeren ,de klim naar boven gemaakt om deze dom te bezichtigen. Allereerst even een lunch genuttigd op een overdekt terras om daarna de de Dom te bezoeken. Bij aankomst bij de Dom was er een en al drukte in en om de kerk , omdat er een bruidspaar ingezegend zou worden. Dit feestje wilden wij niet aaan ons voorbij laten gaan , het zag er allemaal erg indrukwekkend uit zoals op de foto,s en video is te zien. Ook de Dom zelf is overigens een bezoek meer dan waard en echt heel bijzonder. Na het bezoek aan de kathedraal hebben wij nog een bezoek gebracht aan het naburige klooster waar wij de tuinen bewonderd hebben, al met al een weer een bijzondere dag mee gemaakt ondanks het slechte weer.Voor de details s,avonds nog even in ons ,,wijn café” VitellloTonate gegeten ,daarna weer huiswaarts met wederom ruim 13.000 stappen op de teller.