Family Affair - Palermo

4 mei 2019 - Palermo, Italië

Toen wij vanmorgen uit het raam keken zag de wereld er in Cefalu in eens heel anders uit donkere wolken en regen trok Aan ons voorbij. Voor de eerste keer een fantastisch ontbijt kunnen nuttigen met een overdaad aan heerlijke zoet delicatessen en kon Roelie eindelijk haar eitje nuttigen . Daarna uitgecheckt en rond 9.00 uur weer op weg naar onze volgende locatie in Palermo. Omdat wij tijd genoeg hadden , vervolgende wij onze reis langs de kustweg.

De aankomst bij deze locatie was een beetje vergelijkbaar met onze eerste locatie maar ook hier werden wij later bij binnenkomst positief verrast.(zie foto,s) . Maar goed wij waren vroeg,dus auto voor de deur geparkeerd  (dit was een mazzeltje want het parkeren in Palermo is een crime.) Hierna besloten wij om eerst de stad nog maar even te gaan  verkennen. Onze B&B lag in een luxe buurt, zo kwamen wij op weg naar het oude centrum eerst voorbij veel winkels , helaas voor Roelie had zij haar partner bij zich dus bleef het bij etalages kijken. Ook in Palermo bleef het regenen , daarom van een straatverkoper maar een paraplu gekocht voor € 5,00 . Op een overdekt terrasje een kaas/vlees plankje besteld en een glas Aperol spritz en hierna weer terug gelopen naar onze B&B waar wij rond 12.00 uur konden inchecken.

Na het inchecken even een powernapje(slaapje) gedaan. Van onze receptioniste begrepen wij dat wij s,morgens tot aan de rand van het zgn. Oude stadscentrum waren geweest dus dat betekende dat wij nog verder moesten lopen om het oude gedeelte te zien,daar ik nog steeds op mijn bootschoenen liep, maar eerst een paar Adidas sportschoenen gekocht wat het wandelen een stuk aangenamer maakte.

Oudestadcentrum van Palermo

Het oude stadscentrum van Palermo is autovrij en is een absolute must om te hebben gezien als je ooit naar Sicilië gaat,schitterende oude gebouwen , mooie sprookjesachtige kleine straatjes en vele kleine winkeltjes en horeca sieren deze straatjes. Vandaag nog maar een deel bekeken, maar zie de foto,s voor een algemene indruk.Bij een Pizzeria alleen een voorgerecht genuttigd en daarna weer lopend richting ons verblijf , bij een wijnbar op 50 meter van onze locatie nog een paar heerlijke wijntjes gedronken en daarna moe maar voldaan naar bed. En ...zoals vanmorgen bleek met een reco score van ruim 18.000 stappen (13,2km)

1. Evie de Jong:
    4 mei 2019
    Ik zie dat je al bij de kathedraal en bij Quattro Canti bent geweest. Jammer van het weer.☔️ Hopelijk vandaag beter
  2. Henriet & Martin:
    5 mei 2019
    ziet er allemaal prachtig uit, en het weer word vast beter,
    lekker genieten en wel je stappen elke dag gaan halen wim je hebt niet voor niets Adidas schoenen gekocht.