Trip vanuit Messina naar 2 Eolische eilanden Vulcano en Lipani

2 mei 2019 - Messina, Italië

Voor vandaag hebben wij op aanraden van onze gastheer een trip vast gelegd naar bovenstaande vulkanische eilanden.

Boven de kust van Sicilië liggen 7 van deze eilanden.

Wij moesten vroeg uit bed ,8 uur ontbijt en om 8.40 uur zouden wij worden opgehaald, door een vriend die o.a. Dit soort reisjes organiseerd.

Onderweg vertelde deze vriend over de vele activiteiten die hij met zijn bedrijf organiseerden dat wij de primeur zouden hebben van de eerste officiële vaart met zijn nieuwe passagiers boot, de foto,s hiervan geven jullie een goede indruk.

Bezoek Vulcano

Vanaf het plaatsje Milazzovertrokken  wij eerst met de bood naar het eiland Vulcano , hier hebben wij een wandeling gemaakt over het eiland Vulcano heeft ca 1500 inwoners die hoofdzakelijk van het toerisme leven,  Na 1,5 uurop het eiland te zijn verbleven vertrokken wij naar ons 2 de eiland Lipani.

Bezoek Lipani

Het eiland Lipani ligt even boven Vulcano ,daar aangekomen werden wij aangesproken door een taxi chauffeur die ons de highlights van het eiland wilde laten zien, onze reisleidster van de boot fungeerde hierbij als adviseur ,uiteindelijk besloten im dit toch maar te doen , achteraf bleek dat dit een hele goede beslissing is geweest want wat is dit eiland een paradijs op aarde, alles schitterend groen met vele mooie bloemen en daarnaast de fantastische vergezichten die je hebt naar de overige eilanden voor iedereen een echte aanrader om een keer te bekijken.

Pizzeria La Proffesore

Om 18.45 uur vertrok de boot weer richting het vaste land ,daar aangekomen stond ons vervoer alweer klaar om ons naar het appartement te brengen. Hier aangekomen rond 20.30 uur ons snel verfrist om bij een naburige Pizzeria wat te gaan eten ,hier een echt fantastische pizza gehad, Roelie had een Quattro statione die echt verrukkelijk was. De eigenaar .een uitermate vriendelijke man, bleek inderdaad een professor te zijn in Food , hij liet ons nog een boek zien die hij had geschreven, heb een visitekaartje gekregen en moet nog maar eens Googlen op zijn naam. Om 23.00 uur vertrokken wij moe maar voldaan na deze intensieve dag weer naar ons verblijf, om morgen vroeg (vandaag dus) weer te vertrekken naar onze volgende locatie.

1. Klaske:
    2 mei 2019
    Actieve dag geweest voor jullie!
    Mooie foto’s ook van een prachtige omgeving zo te zien!
  2. Wiebe:
    2 mei 2019
    Super om mee te maken veel plezier groetjes.
  3. Evie de Jong:
    3 mei 2019
    Mooie foto's! Het ziet er daar heel mooi uit. En ook een lekker weertje zo te zien