Vervolg reis naar Messina

1 mei 2019 - Messina, Italië

Vanmorgen zijn wij zijn wij rond 9.00 uur vertrokken richting Messina, nadat de navigatie ons eerst via de tolweg naar Messina voerde besloten wij na enige kilometers de kustweg te nemen, Zo kwamen langs mooie plaatsjes als bijvoorbeeld Taormina en ondertussen genieten van de mooie kustlijn , ter hoogte van Messina kan je het vaste land van Italië duidelijk zien. De ,,straat van Messina” is een druk bevaren route waarvele cruiseschepen en Ferry,s af en aan varen

Ons nieuwe onderkomen Town House Messina Paradiso hier aangekomen  rond 12.00 uur,bleek het hek nog dicht ,dit was wel bekend want wij konden pas vanaf 18.00 uur inchecken. De auto maar voor de deur geplaatst en alvast een eind langs de kust gelopen wij moeten immmers ons doel van minimaal 10.000 stappen ook weer zien te halen. Bij een eenvoudige Ristorante/eetcafe allebei een salade gegeten om vervolgens langs de kust en vele strandtenten *die overigens nog niet open waren) langs de kust gelopen.

Uiteindelijk was er bij 1 strand leven in de brouwerij, maar ook deze was officieel niet open,maar was men druk bezig om voorbereidingen te treffen voor de opening van 1 Mei zoals in veel landen een nationale feestdag i.v.m. Dag van de arbeid. Maar de eigenaar was super vriendelijk en was graag bereidt om ons een wijntje in te schenken als wij de volgende dag ook weer zouden komen want dan had hij muziek en een barbecue klaar staan.

Rond 16.00 uur kregen wij een telefoontje van van onze gastheer hoe laat wij zouden arriveren , toen wij vertelden dat de auto al voor de deur stond gaf hij aan dat wij direct wel konden komen. Wij werden hartelijk ontvangen en konden de koffers alvast naar binnen brengen.

Town House Messina Paradiso

Opde foto,s op het internet ziet het er allemaal heelmooi uiten zijn de recensies allemaal lovend, maar hier kan je jammer genoeg niet altijd van op aan.

De lamers zijn netjes en schoon maar de rest is wat ,,sabbel de babbel” zoals Arie van Groningen zou zeggen.

Na het inchecken en een korte siësta zijn wij o.a. Bij de ingang van de straat van Messina geweest om later een restaurant te vinden,helaas was alles nog gesloten uiteindelijk door gereden naar Messina maar helaas ook zonder resultaat, uiteindelijk bij het naast gelegen restaurantje maar een stuk kant en klare pizza gekocht en deze daar maar met een biertje genuttigd.

Soms zit het mee en soms zit het tegen.

In ons appartement aan gekomen dachten wij nog even een wijntje te drinken maar helaas was er geen kurkentrekker aanwezig, uiteindelijk met behulp van een sleutel een gat in de kurk gekregen waardoor wij de wijn er uit konden schenken en toen bleken er alleen maar plastic bekertjes te zijn , met als gevolg dat het bekertje met wijn vanmorgen nog op mijn nachtkastje stond.

1. Wiebe:
    1 mei 2019
    Leuk man om mee te maken. Ik ben gisteravond nog aan het werk geweest bij Pieter Stripe eerste helft voetbal op de radio een 4/5bier aan de nieuwe bar. Toen op Pieter zijn fiets met t shirt korte mauwen naar huis. Nu weer op de fiets naar de Stripe 😰maar geniet er van groetjes.
  2. Henriet & Martin:
    1 mei 2019
    We hebben weer met veel plezier jullie reisverhaal gelezen vandaag. . Volgende keer maar je overlevingsmes meenemen in de koffer.
  3. Johnny en Sonja:
    1 mei 2019
    Leuk om zo met jullie mee te reizen. Goed streven die 10.000 stappen per dag!!
    Kijk al uit naar je volgende verslag!